{{ctrl.notification}}
خرید بلیط هواپیما از شرکت هواپیمایی سپهران

خرید بلیط هواپیما با شرکت هواپیمایی سپهران | Sepehran Airlines

یکی از شرکت های هواپیمایی تازه تاسیس در ایران، شرکت هواپیمایی سپهران (Sepehran Airlines) است که کمتر از 2 سال از شروع پروازهای آن می گذرد. این شرکت هواپیمایی به صورت خاص، بومی استان فارس است و داستان های جالبی را از روزی که نامش ثبت شده تا زمانی که اولین پرواز را انجام داده است، در دل خود داشته است. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات و قوانین ضروری برای مسافرین این شرکت هواپیمایی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

تاریخچه ی شرکت هواپیمایی سپهران

استان فارس و مردم شیراز، برای اولین بار است که در استان خود دارای یک شرکت هواپیمایی بومی هستند و در این رابطه بسیار امیدوار و خوشبین هستند که در سال های آتی با اضافه شدن هواپیماهای بیشتر و صد البته جدیدتر به ناوگان هوایی خود، فصل جدیدی از فعالیت های پروازی خود را در صنعت هواپیمایی کشور ایران و استان خویش آغاز نمایند.

بته با توجه به این که استان فارس تقریبا عضو استان های جنوبی کشور است، یکی از اهداف اصلی این شرکت هواپیمایی برقرار ساختن راه های ارتباطی بهتر میان مناطق جنوبی ایران با دیگر نقاط کشور است.

البته در حال حاضر اولویت و محوریت با شهرهای استان فارس و شیراز است. پروازهای سپهران ایرلاینز در حال حاضر از تهران و شیراز به شهرهایی همچون: زاهدان، مشهد، بندرعباس، بوشهر، اهواز و چابهار صوت می پذیرد.

البته شنیده ها حاکی از این امر است که به زودی قرار است که شهرهایی همچون یزد، جزیره ی خارک، جزیره ی کیش، کرمان و برخی دیگر شهرها نیز در مقاصد پروازی برنامه ریزی شده ی هواپیماهای شرکت هواپیمایی سپهران گنجانده شوند.

این شرکت هوایپمایی در حال حاضر، دارای ۴ فروند هواپیمای فعال در آسمان های کشوراست که از این هواپیماها، ۳ فروند هواپیماهای بوئینگ۷۳۷- ۵۰۰ و ۱ فروند از آن ها نیز هواپیمای کوچک دورنیر ۳۵ که ظرفیتی برابر با ۳۵ نفر را دارد، تشکیل می دهد.

این هواپیمای کوچک بیشتر برای پروازهای کوتاه برد در مسافت های کم داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما مشکل هواپیمایی سپهران چه بوده است که با چنین تاخیری بین اخذ مجوز و شروع فعالیت داشته است؟

در یک کلام اگر بخواهم بگوییم، تمامی مشکلات این شرکت هواپیمایی مرتبط با قدیمی و فرسوده بودن ناوگان آن است. در واقع یکی از مهم ‌ترین مشکلاتی که باعث شد شرکت هواپیمایی سپهران فعالیت های پروازی خود را با چندین سال تاخیر آغاز کند، به دلیل عدم موفقیت این شرکت در جذب اطمینان فنی و اخذ مجوز لازم برای برقراری پروازها بود.

بر طبق اساسنامه ی قانونی که چندین سال است که در دستور کار شورای عالی شرکت های هواپیمایی ایران قرار گرفته است، مصوب شده است که دیگر هیچ شرکت هواپیمایی در ایران نمی تواند هواپیماهایی را که سال ساخت آن ها کمتر از سال ۱۹۹۸ میلادی باشد را به پرواز در بیاورد. یکی از دلایل بسیار تاثیرگذار در زمینه ی تصویب این قانون، سوانح تلخ هوایی است که در گذشته برای صنعت هواپیمایی ایران اتفاق افتاده و بیشترین عامل آن، فرسودگی ناوگان های هواپیمایی بوده است.

اما چرا می گوییم که ناوگان هوایی این شرکت فرسوده است؟ هواپیماهای سپهران، تقریبا همین تعداد کم ناوگانش فرسوده است و به همین دلیل علاوه بر اینکه سپهران بارها به صورت مستقیم مورد انتقاد قرار گرفته است، مسئولین آن نتوانسته اند برای ناوگان قدیمی خود علی رغم تلاش های فراوان مسئولین این ایرلاین، کاری از پیش ببرند.

این مسئله تا به اینجا کشیده شد که چندی پیش این شرکت هواپیمایی بر روی یکی از هواپیماهای خود این گونه نوشت که: این هواپیما الزاما با مقررات ایمنی هواپیماهای استاندارد مطابقت ندارد و شما خود ضامن و مسئولیت امنیت جان خود در این هواپیما هستید!

با این حال با وجود هر اتفاقی که افتاد، در نهایت مدیران ارشد شرکت هواپیمایی سپهران توانستند که مجوزهای لازم برای پروازهای ناوگان هوایی خود را بالاخره دریافت نمایند.

جالباست بدانید با توجه به اخطاری که این شرکت هواپیمایی بر روی هواپیمای خود نوشته بود و همچنین دیگر مشکلاتی که درباره ی این ایرلاین وجود دارد اما تا به این لحظه مشکلی درباره ی این ایرلاین گزارش نشده است.

درباره ی شرکت هواپیمایی سپهران دو نکته ی بارز وجود دارد که نظر بسیاری از افراد را جلب کرده است.

در ابتدا این را باید گفت که این هواپیمایی با وجود برخورداری از تنها چند هواپیما تا به حال توانسته است که بسیاری از افراد واجد شرایط و جویای کار را در تهران و استان فارس در حوزه های مختلف و مرتبط، استخدام و مشغول به کار نماید.

از ابتدای آغاز فعالیت این ایرلاین تا به الان، در طی آگهی های استخدامی مختلف سپهران، افراد بسیاری از فارغ التحصیلان حوزه ی هوانوردی کشور در این شرکت هواپیمایی در بخش های مختلف مشغول به کار شده اند.

این شرکت هواپیمایی تا به الان به بسیاری از پرسنل خود اعم از خلبانان و مهمانداران نیز آموزش های ضمن خدمت داده است.

نکته بارز دومی که درباره ی این شرکت وجود دارد نیز این مورد است که لوگوی این شرکت بسیار زیبا و گویای فرهنگ اصیل مردم استان فارس و ایران است.

لوگوی شرکت هواپیمایی سپهران برگرفته شده از پرنده ی افسانه ای، ققنوس است. گفته می شود که برای طراحی و پیاده سازی لوگوی این شرکت هواپیمایی، بسیار وقت گذاشته شده است. رنگ نارنجی نیز رنگ سازمانی این ایرلاین است.

مسیرهای پروازی هواپیمایی سپهران

  • مشهد مقدس
  • شیراز
  • کیش
  • بندرعباس
  • عسلویه
  • رشت
  • قشم
  • اطلاعات شرکت هواپیمایی سپهران

    نام شرکت هواپیمایی سپهران: Sepehran Airlines

    کد ایکائو: AOC

 
 
date_range شنبه 06 اردیبهشت 1399 remove_red_eye 858 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09192925817
05138538413
پرواز خارجی
09192925817
05138538415
اتوبوس
09192925817
05138538415
هتل داخلی
09192925817
05138538415
هتل خارجی
09192925817
05138538415
تور داخلی
09192925817
05138538415
تور خارجی
09192925817
05138538415
بیمه مسافرتی
09192925817
05138538415
ویزا
09192925817
05138538415
ثبت نظر
chat 0